نودالیت لیوانی؛ یک میان وعده پر انرژی

دسته بندی: سلامت| ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

نودالیت ها انواع مختلفی دارند و چون حاوی نشاسته هستند منبع خوبی برای کربوهیدرات ها به شمار می آید. نودالیت لیوانی که به نظر می رسد از انواع  نودل ها و پاستاها سبک تر باشد؛ دارای همان مقدار کربوهیدرات است. یک نودالیت لیوانی شامل ۴۶/۵ گرم کربوهیدرات است و با توجه به اینکه در رژیم های غذایی ،کربوهیدرات پیشنهادی ۱۳۰ گرم است در روز است، شما ۳۶ درصد از کربوهیدرات روزانه خود را در یک وعده نودالیت لیوانی دریافت می کنید.

هنگام مصرف نودالیت لیوانی مقدار کمی پروتئین بدون چربی و قند از ۵۴ گرم نودل دریافت می کنید. در صورتی که یک وعده نودالیت لیوانی شامل ۱۹۰ کالری است که همگی از کربوهیدرات به شکل نشاسته تشکیل شده است.

از آنجایی که نشاسته یک کربوهیدرات پیچیده است، منبع خوبی از سوخت برای بدن شماست. اگر در برنامه غذایی خود به رژیم های دارای کربوهیدرات بالا نیاز دارید و یا در رشته ورزشهای استقامتی و شدت بالا میپردازید، نودالیت لیوانی به عنوان یک میان وعده و یا حتی وعده غذایی مناسب می تواند در رژیم غذایی شما قرار گیرد.

با اینکه نودالیت لیوانی سرشار از کربوهیدرات ها هستند، اما منجر به افزایش قند خون شما نمی شود. نرخ شاخص قند خون که شامل کربوهیدرات ها می شوند با توجه به مقداری است که موجب افزایش قند خون می شوند. عدد ۰ تا ۱۰۰ درمواد غذایی مقیاسی است که نشان دهنده میزان افزایش قندخون در آن غذا هاست؛ هرگونه مواد غذایی با امتیاز ۵۵ یا کمتر دارای کوچکترین اثر در سطح قند خون می باشد.

نودالیت لیوانی با شاخص ۴۵ به عنوان یک کربوهیدرات کم قند شناخته می شود.