با قارچ تغذیه خود را بهبود بخشید

دسته بندی: سلامت| ۰۵ تیر ۱۳۹۵

قارچ یک غذای کم کالری بسیار عالی مخصوصا برای بیماران دیابتی است. قارچ شامل مواد مغذی بسیار با ارزش، از جمله پروتئین ، آنزیم ها ،ویتامین های گروه B (مخصوصا نیاسین ) و ویتامین D است.

با این حال بسیاری از انواع قارچ های خوراکی وجود دارد که برای بهبود رژیم غذایی خود می توانید در رژیم غذایی خود از آنها استفاده کنید.برای مثال گونه ای از قارچ وجود دارد که چوبه آن از نظر زیست شناسی از کلاه قارچ ، تغذیه و ارزش غذایی بالاتری دارد.

قارچ منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان هاست و حاوی سلنیوم است که در گیاهان رایج است. آنچه قارچ را از سایر گیاهان متمایز می کند آنتی اکسیدان مخصوصی است که به نام ارگوتیونین شناخته می شود و نقش مهمی در سلامت تغذیه ای انسان دارد. این آنتی اکسیدان نقش بالایی در محافظت از DNA انسان دارد.

با درنظر گرفتن این موارد راه برای شما هموار می شود تا بدانید که چگونه ممکن است قارچ ها بخش مهمی از یک رژیم غذایی مطلوب را به خود اختصاص دهند.اگر هم از آن دسته از کسانی هستید که ازخوردن قارچ ممانعت می کنید ، می توانید از عصاره قارچ الیت در طبخ غذاهاتون استفاده کنید و همه این فواید را برای سلامت وبهبود تغذیه خود دریافت کنید.