انواع نودالیت

دسته بندی: سلامت| ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

کسانی که به دنبال یه غذای سریع ، آسان و مقوی هستند ، قطعا نودالیت جزء انتخاب های آنهاست.برخی از نودل ها تنها با اضافه کردن آب جوش بعد از ۳ تا ۵ دقیقه آماده سرو  است. نودل غذای اصلی چینی هاست که امروزه به یک وعده غذایی محبوب در میان سایر کشورهای آسیایی و البته برخی کشورهای غربی تبدیل شده است؛ و البته در ایران نیز طرفداران بیشماری بدست آورده است.

اگر فواید نودل را بر مدل سنتی آن بگذاریم ، بی شک نودل غذایی است که در وعده های غذایی روزانه و یا حتی یک بار در هفته نیاز آن احساس می شود. نودالیت با شیوه های مختلف طبخ  و سرو می شود؛ شما می توانید نودل خود را به شکل بخارپز، سرخ شده ، آبپز  و نیز به شکل سوپ استفاده کنید. برای طعم دار کردن نودل هم ،  معمولا ادویه های مختلفی به آن اضافه می کنند.

هنگام سرو نودل ،میتوان گوشت،مرغ ،ماهی و یا سبزیجات دلخواه را به آن اضافه کرد تا یک وعده غذایی کامل حتی برای گیاه خواران آماده شود.

انواع مختلفی از نودل ها ، مانند نودل برنجی و نودل های گلتون فاقد گندم، ثابت کرده اند که می توانند به علت سدیم کم وکالری پایین، بسیار مفید و سالم است.از آنجایی که نودل اغلب به عنوان جایگزینی برای برنج و پاستا است، شامل کربوهیدرات نیز می باشد و برای کسانی که می خواهند از انباشت چربی حاصل از کربوهیدرات، جلوگیری کنند ، نودل برنجی انتخاب بسیار مناسبی است. این نودل هیچ کالری ندارد و فاقد کربوهیدرات است و به کاهش وزن کمک می کند.

نودل های همراه با فیبر بالا به همراه آلو نیز می تواند مشکلات یبوست را نیز بر طرف کند. به طور کلی انواع نودل ها به راحتی می توانند جایگزین اسنک ها و غذای اصلی شوند. شما هم به راحتی می توانید نودل خود را با سس سویا و یا همراه با گوشت های قلقلی  و سس گوجه فرنگی سرو کنید و لذت ببرید.